25 kwietnia 2024

Dlaczego ZARA nie inwestuje w reklamy?

ZARA to jedna z najpopularniejszych sieci sklepów ubraniowych, która cieszy się ogromną popularnością, a ich produkty uważane są za trwałe i dobrej jakości. Jednak ta firma w ogóle się nie reklamuje. Ktoś mógłby powiedzieć, że w takim wypadku firma nie może odnieść sukcesu, ale ZARA pokazuje nam, że można. Zamiast tego jednak swoje pieniądze przeznacza na bardziej subtelny i skuteczny rodzaj marketingu.

Mocno ugruntowany wizerunek marki

ZARA ma kilka podstawowych zalet: jej produkty są w miarę tanie, sklepy są wszędzie, a do tego błyskawicznie wprowadza na rynek nowe kolekcje. To obecnie jedyna sieciówka na naszym rynku, która skróciła swój czas produkcji do dwóch tygodnia. Taka marka jest już ugruntowana na naszym rynku i trzeba przyznać, że trwa to już od wielu lat. Co prawda ZARA nie jest sklepem ekskluzywnym, ale na pewno mocno zahacza o elegancję, co przemawia do współczesnych młodych dorosłych i nastolatek. Jej wielki sukces stoi głównie za sposobem, w jaki sprzedają swój wizerunek, między innymi przez witryny sklepów.

Inwestowanie w wygląd sklepu stacjonarnego

Witryny i frontowe ściany kamienic, w których znajdują się sklepy ZARY, są wręcz przepiękne. Całość wygląda bardzo luksusowo i elegancko i zachęca nas do wejścia do środka. Co prawda dziś ZARA prowadzi swoją sprzedaż internetową, ale ciężko jest przez stronę stwierdzić, czy dana rzecz nam odpowiada, głównie przez sposób, w jaki pozują modelki. Dlatego sporo dziewczyn wciąż decyduje się na zakupy stacjonarne, a w pięknie urządzonym sklepie możemy poczuć się wyjątkowo. Im lepsza jest obsługa, tym więcej chcemy kupić i często wychodzimy z wieloma nowymi ciuchami, nawet jeśli przyszłyśmy tylko po jedną koszulę.

Darmowa reklama przygotowana przez internautów

ZARA pokazuje nam, jak silni są dziś internauci. To właśnie dzięki nim interes się kręci. Na mediach społecznościowych, w ostatnim czasie szczególnie na TikToku, możemy znaleźć masę nagrań z przymierzania nowych kolekcji. Jeśli ktoś opiera na tym swoją całą działalność, to na napływ nowych treści nie może narzekać. Wiele osób ogląda tego typu kontent i decyduje się spróbować nową markę albo wrócić do ZARY po latach. I w taki oto sposób marka dostaje darmową reklamę do twórców internetowych. Dzięki tym wszystkim działaniom ZARA mogła całkowicie uciąć koszty przeznaczone na finansowanie kampanii reklamowych.